Organizator: Grupa MTP

O polskim meblarstwie na Scenie Marki

Podziel się

Podczas tegorocznej odsłony targów Meble Polska oraz Arena Design odbędzie zupełnie nowe wydarzenie - SCENA MARKI. A już 26 lutego (środa) o godz. 12.00 w pawilonie nr 3 w ramach panelu dyskusyjnego pt. "Szanse biznesowe we współpracy międzynarodowej" swoje wystąpienie będzie miał Andrzej Półrolniczak, dyrektor targów DREMA oraz DremaSilesia, na które serdecznie zapraszamy!

 

Tegoroczną nowością podczas targów Arena Design oraz Meble Polska będzie cykl dyskusji panelowych na Scenie Marki poświęcony wyzwaniom stojącym aktualnie przed polskim meblarstwem. Marka – to pojęcie wielowymiarowe. Składa się na nią wiele czynników. W przypadku mebli i produktów do aranżacji wnętrz są to m.in. jakość, funkcjonalność, dobry projekt, wreszcie – renoma i rozpoznawalność na rynku. W ciągu czterech dni targów będziemy rozmawiać o różnych aspektach marki – począwszy od próby określenia jej najważniejszych elementów, poprzez sposoby jej kreowania i promowania, a także sprzedawania w kraju i za granicą, aż po trendy, które sprzyjają tworzeniu marki i edukację, od której tak naprawdę wszystko się zaczyna...

Scena Marki będzie więc miejscem dyskusji o projektowaniu i biznesie, o współpracy międzynarodowej, innowacjach i technologiach, o aranżacji wspólnych przestrzeni. Do debaty zaproszono ponad 60 gości – przedstawicieli rządu, ekspertów w dziedzinie meblarstwa, producentów, projektantów i naukowców, a także dziennikarzy, przedstawicieli sektora Horeca i instytucji związanych z edukacją, projektowaniem i przemysłem. W dyskusjach wezmą udział między innymi: Jan Szynaka – prezes Grupy Meblowej Szynaka i Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli, Mauro Mammoli – prezes włoskiego stowarzyszenia Federmobili, dr Jan Kurth ze Stowarzyszenia Niemieckiego Przemysłu Meblarskiego (VDM), Maciej Formanowicz – prezes Fabryk Mebli Forte, Ewelina Wójcik – członek zarządu Wójcik Meble, Imke Lohmann profesor Uniwersytetu Chengdu, prof. Jerzy Smardzewski – kierownik Katedry Meblarstwa na Wydziale Technologii Drewna Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, prof. Katarzyna Laskowska – kierownik Pracowni Programów Edukacyjno-Projektowych i Współpracy z Przemysłem Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu, Gheorge Marian Cristescu – Prezes Polskiego Holdingu Hotelowego, a także wielu innych ekspertów.

Scena Marki (pawilon 3, ekspozycja Arena Design) będzie to strefa unikalnej wiedzy. Swoimi doświadczeniami podzieli się z gośćmi m. in. dr Sascha Peters z Haute Innovation – specjalista w dziedzinie materiałów i technologii, który opowie o materiałach dla meblarstwa w kontekście zrównoważonego rozwoju. Dowiemy się również, w jaki sposób budowano jedną z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek meblarskich – Nowy Styl. Poznamy doświadczenia założycieli polskich start-upów i aktualne trendy w dziedzinie projektowania i wyposażania obiektów użyteczności publicznej i szkół.

Pierwszego dnia targów – o godz. 11.00 cykl debat zainauguruje panel, w którym międzynarodowi prelegenci będą dyskutować o roli i sposobach kreowania marek narodowych i największych wyzwaniach meblarskiego rynku. Uczestnicy spróbują odpowiedzieć na pytanie, czym jest marka w meblarstwie, kiedy jest ona prawdziwa i niesie ze sobą nie tylko rozpoznawalność, ale też wysoką jakość, określone wzornictwo i inne wartości. Porozmawiają też o tym, jak wzmacniać pozycję polskich marek na rynkach zagranicznych i jak wykorzystywać w tym celu wsparcie instytucjonalne, pomoc mediów i potencjał uczelni artystycznych. Drugiego dnia tematyka dyskusji koncentrować się będzie na największych wyzwaniach i barierach, które stoją przed polskimi eksporterami mebli. Paneliści zastanowią się, jak utrzymać się w światowej czołówce producentów, co decyduje o sukcesie producenta we współpracy międzynarodowej i na jakie czynniki warto zwrócić uwagę wybierając kontrahentów zagranicznych. Ważnym tematem dyskusji będzie „Wzornictwo, innowacyjność, jakość czy… cena – na co stawiają polscy meblarze?”. Część popołudniowa poświęcona będzie rynkowi mebli kontraktowych, który dynamicznie się rozwija a producenci z nim związani mocno stawiają na markę. Trzeciego dnia na Scenie Marki mowa będzie o digitalizacji i rozwoju produkcji opartej na obiegu zamkniętym. Dziś liczy się dobrze zaprojektowany produkt, wykonany w zakładanym terminie, z poszanowaniem zasad zrównoważonej gospodarki. Produkt, który może być odpowiedzią na aktualny trend kastomizacji i personalizacji. Dlatego ze sceny padną m.in. pytania, jak systemowo tworzyć innowacje w branży meblarskiej oraz jak rozwijać nowatorskie pomysły w branży uznawanej za jedną z najbardziej tradycyjnych? Ostatniego dnia rozmowy na Scenie Marki skupią się na roli, jaką projektant i producent mogą odgrywać w kształtowaniu przestrzeni edukacyjnych. Z ich pomocą możemy bowiem istotnie wspierać proces budowy polskiej marki, wychowując kreatywne pokolenia.

SCENA MARKI PROGRAM 2020