Organizator:

Seminaria OIGPM na targach MEBLE POLSKA 2020

Podziel się

Ogólnopolska Izba Gospodarcza Producentów Mebli we współpracy z Grupą MTP przygotowała cykl seminariów dla producentów i handlowców z branży meblowej, które odbędą się podczas targów MEBLE POLSKA 2020 w pawilonie 7 (sala 1c) w dniach 26-27.02.2020.

Podczas seminariów mowa będzie m.in. o trendach w wyposażeniu wnętrz na rok 2020, wymaganiach dotyczących obić tapicerskich, certyfikacji mebli kierowanych na rynki Euroazjatyckiej Unii Gospodarczej, najnowszych rozwiązaniach na rynku ubezpieczeniowym i  kalkulacji kosztu wytworzenia, progu rentowności i niewykorzystanego potencjału. Uczestnicy seminariów dowiedzą się także, jak zwiększyć sprzedaż salonu meblowego zaspokajając różne potrzeby klientów, jak odnieść sukces w biznesie poprzez podnoszenie osobistych kompetencji, jak stosować okazjonalny visual marchandising do zwiększenia obrotów w salonie meblowym, jak zdobywać młodych klientów czy jak utrzymać zysk w czasach spowolnienia.

 

Wykłady podczas targów Meble Polska, 26.02.2020

11.00 – 11.25

„Certyfikowany materiał Twoich mebli" – wymagania dla obić meblarskich - Agnieszka Pietrzak, Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Przemysłu Skórzanego

 

12.00 – 12.45

Jak zwiększyć sprzedaż salonu meblowego zaspokajając różne potrzeby klientów? - Jerzy Osika, PROMEDIA Jerzy Osika

Umiejętne stosowanie skutecznych technik sprzedaży to „być albo nie być” każdego salonu meblowego. Chcąc osiągnąć coś więcej i wyróżnić się pozytywnie na tle konkurencji warto podnieść swoje umiejętności w zakresie zindywidualizowanej obsługi klientów różniących się między sobą w sposobie podejmowania decyzji zakupowych.  Podczas tego wykładu dowiesz się, jak ich pozyskać, by zwiększyć sprzedaż.

 

13.00 - 13.45

Twój sukces będzie tak wielki, jak Ty sam - Jerzy Osika, PROMEDIA Jerzy Osika

Przysłowie biznesowe potwierdza, że „sukces nie zależy od tego, jak zawieje wiatr, lecz od tego, jak postawisz żagle”. Chcesz podnosić swoje umiejętności osobiste, by zwiększać swoje dochody również w czasach prognozowanego ochłodzenia gospodarczego? Ten wykład jest właśnie dla Ciebie.

 

14.00 - 14.45

Jak zastosować okazjonalny visual mrchandising do zwiększenia obrotów w salonie meblowym? - Jerzy Osika, PROMEDIA Jerzy Osika

Dowiedz się, jak lepiej wykorzystać pojawiające się w ciągu roku okazje do zwiększenia liczby klientów odwiedzających Twój sklep  i zachęcenia ich do zrobienia zakupów. Skorzystaj z inspirujących przykładów wykorzystania okazjonalnego visual merchandisingu dla pozyskania klientów Twojego salonu meblowego.

 

15.00 - 15.45

Jak Twój salon meblowy może zyskać młodych klientów? - Jerzy Osika, PROMEDIA Jerzy Osika

 

Co warto wiedzieć o młodych konsumentach,  w tym przedstawicielach pokolenia Z, ich potrzebach i preferencjach zakupowych, by zyskać ich jako klientów Twojego sklepu meblowego? Weź udział w wykładzie, by zyskać wiedzę o klientach, którzy już wkrótce będą decydować o powodzeniu Twojego biznesu.

 

16.00 - 16.45

Poznaj trendy w wyposażeniu wnętrz na rok 2020, by sprzedać klientom to, czego oczekują - Jerzy Osika, PROMEDIA Jerzy Osika

 

Konsumenci są bardziej wymagający i lepiej wyedukowani niż kiedykolwiek dotąd. Chcąc sprostać ich oczekiwaniom, salony meblowe coraz częściej korzystają z wiedzy o trendach w wyposażeniu wnętrz zarówno po to, by sprzedawać klientom to, czego oczekują, jak też by im profesjonalnie doradzać w dokonywaniu zakupowych wyborów. Podczas wykładu będziesz miał wyjątkową okazję, by skorzystać z unikalnej wiedzy światowej agencji trendów Fashion Snoops z Nowego Jorku.

 

 

Wykłady podczas targów Meble Polska, 27.02.2020

10.00-10.45

10 obszarów Innowacji: od modelu dochodowego po systemy produktowe - Radosław Urys, Joldija

Innowacja to znacznie więcej niż tylko wymyślanie nowych czy projektowanie kolejnych wersji istniejących produktów. Innowację można tworzyć we wszystkich obszarach działalności firmy, od modelu dochodowego, przez łańcuch dostaw, po strategie angażowania klientów. Podczas seminarium skupimy się na dziesięciu głównych obszarach, w których można wprowadzić innowacje. W ramach każdego z nich istnieje wiele sprawdzonych taktyk, które omówię i przestawię przykłady.

 

11.00-11.25

Badania materiałów tekstylnych i skór przeznaczonych na tapicerkę meblową - Katarzyna Pietrzak, Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Przemysłu Skórzanego

 

11.30-12.30

Kalkulacja kosztu wytworzenia, progu rentowności i niewykorzystanego potencjału - Krzysztof Frydziński, FiM Consulting Sp. z o.o.

  • Praktyczne metody kalkulacji kosztu wytworzenia.
  • Kalkulacja progu rentowności partii produkcji.
  • Kalkulacja zapotrzebowania na zasoby produkcyjne.

 

12.30-13.30

Jak utrzymać zysk w czasach spowolnienia - Krzysztof Frydziński, FiM Consulting Sp. z o.o.

  • Czy na produkcie / kliencie tracę czy zarabiam?
  • Czy największy Klient na pewno jest najlepszym Klientem?
  • Jak można zwiększyć zysk z obecnego portfela klientów?
  • Jaki jest potencjał wzrostu zysku i gdzie leży?
  • Czy każde zlecenie jest opłacalne?
  • Czy cały potencjał Firmy jest optymalnie wykorzystywany?

 

13.45-14.30

#FLAME- Znajomość języka zawodowego kluczem do rozwoju firmy - Sylwia Oleńska, OIGPM

Problem braku znajomości języka obcego zawodowego jest aktualny od zawsze. Jednocześnie branża meblarska rozwija się bardzo dynamicznie, a w firmach zatrudniani są pracownicy, którzy nie posiadają umiejętności językowych związanych z danym sektorem. Jednocześnie znajomość języka obcego branżowego to kluczowy element komunikacji i wkraczania na nowe, zagraniczne rynki w przypadku firm, które planują ekspansję.

 

14.45-15.30 Konstanta

 

15.45 – 16.30

Certyfikacja mebli przepustką do eksportu produktów na rynki Euroazjatyckiej Unii Gospodarczej: Rosji, Białorusi, Kazachstanu, Armenii, Kirgistanu - Władimir Michajliczienko, Strateg Overseas

  • Proces certyfikacji i specyfika potwierdzania zgodności mebli z regulaminami technicznymi EUG przed planowanym eksportem.
  • Badania laboratoryjne.
  • Wymagania sanitarno-higieniczne i epidemiologiczne oraz jednolite wymogi bezpieczeństwa produktów w EUG.
  • Oznakowanie i etykietowanie - wymogi regulaminowe EUG.
  • Certyfikacja w pigułce. Od czego zacząć i do kogo się zwrócić o konsultację, terminy, zestaw dokumentów niezbędnych do przystąpienia do certyfikacji w EUG.

 

Stan 23.01.2020 godzina 12.30

Program OIGPM